Drámajáték 6. évfolyam 2. rész
Ajánlott játékformák |
Fejlesztési célok és követelmények |
Minimális teljesítmény |
Ön-, és csoportismereti játékok, csoportszobor játékok, építéses állóképek, kapcsolatteremtő játékok. |
Legyenek képesek felismerni és ábrázolni a körülöttük lévő kapcsolatokat. |
Alapvető kapcsolatok felismerése, szerepbelépés. |
Tér-, és időérzékelő gyakorlatok, helyszínteremtő játékra, csoportos mozgásgyakorlatok a térben. |
Mozogjanak bátran és átgondoltan az adott térben. Legyenek képesek a rendelkezésre álló tér kihasználására és felhasználására. |
Ismerjék az alapvető térirányzatokat, egyénileg és csoportosan is legyenek képesek elhelyeztetni a rendelkezésre álló térben. |
Mikro-szituációk megadott témára, ritmusra vagy dallamra |
Legyenek képesek a jelenségek, életfolyamatok, alkotások szerkezetének felismerésére és egyszerűbb szerkezetek létrehozására |
A szerkesztés alapvető elemeinek ismerete és felismerése |
Osztályjátékok, improvizációs játékok, memóriagyakorlatok, ismert rítusok. |
Ismerkedjenek meg a nemzeti kultúra alapvető mozdulat-, dallam-, és szókincsével, hiedelemvilágával |
Értékmegőrzés, hagyományápolás |
Ne |
ue. |
ue. |
Kormesék, ritmusgyakorlatok, fantáziagyakorlatok, improvizáció némajátékok, szöveges és tárgyas improvizáció |
Legyenek képesek különböző technikákat tartalmazó improvizáció játékokra mozgásban és szenzációkban |
Részvétel a gyakorlatokban és az elemző munkában |
Ne |
ue. |
ue. |
Játékok, nagyjátékok maszkkal, lábbal |
A látott lábjáték értő elemzése, egyszerűbb etűdök |
Részvétel egy maszk vagy láb elkészítésében és használatában. |
Ne |
u.e |
ue. |
Mozdulatszótársak, mozgásmemória gyakorlatok |
Legyenek képesek mozgással kommunikálni |
Mozgásbátorság kialakítása, a mozdulatok tudatossá tétele |
A csoportos mozgás bűvölete |
Legyenek képesek egymásra figyelni |
ue. |
Népi játékok, improvizációs játékok, memóriagyakorlatok |
Más kultúráknál - Mozdulat - Dallam - Szókincs stb |
Ismerjék fel a tanult kultúrák értékeit |
Ne |
|
|
A játékok színekkel, fényekkel, hanggal, egy-és többközpontú jelenetek, a jelenet gangsúlyos pontjának mozgásai |
Legyenek képesek 1-1 jelenet hatásrendszerének felismerésére, építsék fel jeleneteik vizuális képét. |
A témakör alapfogalmainak ismerete |
A játékok színekkel, fényekkel, hanggal, egy-és többközpontú jelenetek, a jelenet gangsúlyos pontjának mozgásai |
Legyenek képesek 1-1 jelenet hatásrendszerének felismerésére, építsék fel jeleneteik vizuális képét. |
A témakör alapfogalmainak ismerete |
Egyes néptáncformák, történelmi táncok, társas táncok jellemzői, alapvető lépései |
Legyenek képesek a mozgást lépések alkalmazását. |
Egyszerűbb tánclépések kombinációi |
„a próbától az előadásig” |
A saját szerep és hely megtanulása és elfogadása a produkcióban |
Részvétel egy produkció létrehozásának valamilyen részében. |
„a próbától az előadásig” |
A saját szerep és hely megtanulása és elfogadása a produkcióban |
Részvétel egy produkció létrehozásának valamilyen részében. |
M. Fehérvári Judit
2008.