A drámajátékról 2.
Óraszám |
Téma |
Tartalom |
Ajánlott játékformák |
Fejlesztési célok és követelmények |
Manuális tevékenység |
Tánc-, és mozgásművészet |
Minimális teljesítmény |
Műalap |
1. |
Együtt dolgozunk I. |
Ismerkedés a csoport új tagjaival. Az egymásra figyelés, az együttes munka örömének a felfedezése. |
Kapcsolatteremtés zenére, bizalomjátékok, koncentrációs gyakorlatok nevekkel, színekkel. Számokkal egyszerűbb szoborjátékok. |
Pontos szóbeli és metakommunikációs kifejezések A figyelem fejlesztése. Terjedelme Tartóssága megoszlása |
Rajzold le, mi tetszik legjobban a választott párodban. |
|
Részvétel a gyakorlatokban. |
|
2. |
Együtt dogozunk II. |
A másik közelségének minél pontosabb felfogása, az egymásra utaltság megéreztetése. |
Bizalomjátékok /pl: lufit adogatok a kezemmel/, koncentrációs gyakorlatok, életjátékok, relaxációs gyakorlatok |
Pontos szóbeli és metakommunikációs kifejezések. |
|
|
A társ munkájának felismerése és étékelése, a páros munkaforma gyakorlása. |
|
3. |
Alkotás születik |
Kerek a káposzta … |
Utánzójátékok /összecsukott kezünket jelenítsük meg egy fejlődő káposztabimbót – nyitott tenyér=fejlett káposzta, másik tenyér=a nap/
|
Dallam és szövegelsajátítás A rövid távú és a hosszabb távú /megtartó/ emlékezet fejlesztése |
Káposztarajz |
Egyszerű tánclépések (sarok-lábujj) begyakorlása.
|
A dallam és a szöveg elsajátítása. |
|
4. |
Légzőgyakorlatok I. |
Szövegmentes és szöveges légzőgyakorlatok a helyes rekeszlégzés begyakorlása. Ugyanez székadogatás közben. Búzaszemek vagytok ... Gumibabák vagytok… |
Ajánlott játékformák. Egyéni és csoportos gyakorlatok, memóriagyakorlatok. |
A gyerekek tudják a belégzés, kilégzés, szünet fogalmát. Sajátítsák el néhány koncentrációs légzőgyakorlat szövegét. Pl. Januárban itthon vagyok, februárban vidéken … |
|
|
Vegye észre a tanuló, ha rossz a légzése. |
Mándy Stefánia: Csendíts rá |
5. |
Légzőgyakorlatok II. |
Napozzatok … Fújjátok a hamvadó tüzet közösen! Gyertya lefúvása. Egy kanál forró leves hűtése. |
Életjátékok, szituációs gyakorlatok |
Te voltál – Nem én voltam Igen – nemNem voltál ott – De ott voltam stb. Legyenek képesek a szereplők viszonyainak felismerése a hangsúlyból és hanglejtésből, hangerőből, csak a mondatfonetikai eszközökből. |
|
|
|
Mondatok Montágh Imre: Tiszta beszéd című könyvéből 51.o. |
6. |
Ritmusgyakorlatok I. |
Az emberi test adottságai, a mozdulatok jelentéssíkjai. |
Egyéni és csoportos gyakorlatok, memóriagyakorlatok. |
A gyerekek legyenek képesek a szöveg pontos elsajátítására. Vegyék észre a ritmust a színdobogásukban, az úszásban, az evezésben … |
|
|
|
Weöres Sándor: Magyar etűdök 39. vers |